zondag 13 oktober 2013

Relaxen op één van de mooiste stranden van Costa Rica

Ik heb eerder verteld over m'n gruwelijk stresserende week waarin Iberia me veel kopzorgen bezorgde maar de week is geëindigd met een weekendje naar Manuel Antonio met Aquelina en Sofie. 

Het is het kleinste nationale park van Costa Rica en het is zeer geliefd bij toeristen én lokale mensen. Het is dan ook een heel speciale combinatie van natuurpark waarin je vrij kan rondwandelen en prachtige exotische stranden waarop je goed kan surfen (als je de skills bezit, zoals de redders daar).

We zijn op vrijdagochtend vertrokken met de 'taxi', de gastbroer van Aquelina, naar het busstation waar we de bus namen en 4 uur later in het stadje Manuel Antonio aankwamen. 


ons uitzicht in de bus

Het is eigenlijk geen stadje te noemen omdat het geheel bestaat uit één straat waarlangs de bussen en auto's in twee richtingen rijden en tegenover het strand de hotels en de restaurants. Je kan op 10 minuutjes het hele stadje afwandelen. 


het eerste wat we zagen toen we uit de bus stapten

Ons hotelletje hadden we op voorhand al gereserveerd en het was perféct. Het was goedkoop ($20 voor 2 nachten in een kamer voor ons drieën) en het had alles dat we nodig hadden: een buitendouche om al je opgeschepte zand af te spoelen, toiletten en douches die proper waren, een binnentuintje, superveel voor het ontbijt, een hoteluitbater die Nederlands kon omdat hij toevallig veel Nederlandse kennissen had (hij was van Costa Rica!) én een hondje dat ons gezelschap hield.


ons uitzicht vanop ons balkonnetje


'ons' hondje dat we Quequetito hebben
genoemd, oftewel: cupcakeje (ze had wel
een goed gevuld buikje ook ^^)


We hebben afwisselend strand en natuurpark gedaan, het was allebei indrukwekkend. De golven aan de kust daar zijn echt surfwaardig en er waren dan ook veel sportievelingen die het water indoken. Voor zwemmers was het iets minder makkelijk omdat de olas (golven) zo hoog kwamen en de corriente (stroming) vrij sterk waardoor je op bepaalde momenten niet meer goed op het strand raakte. De surfende redder heeft ons ook gezegd om in het water te blijven dat 'bruin' was, vanaf het 'groene' water, het diepere gedeelte dus, was het te gevaarlijk voor zwemmers. 

net na een regenbui hing er wat mist 

We hebben meteen geproefd van de verse kokosnoten (mmmmm!) en we kregen er al gezelschap van de witgezichtcapucijnaapjes:




Op zaterdag hebben we het park bezocht en het was echt prachtig! Het strand mocht dan wel exotisch zijn, maar het park was pas echt mijn ding: enorm groen en vol dieren die je gewoon te voet kon tegenkomen. Van veel dieren zoals de vele vogels, de agoeti's en de krabben en sommige hagedissen kon ik geen foto's nemen omdat ze te snel we waren maar van de wasbeertjes, één van de 4 apensoorten, sommige hagedissen en een antilopensoort heb ik er wel kunnen nemen:





de wasbeertjes waren de vuilbakken aan het infopunt
aan het leeghalen ...

In het park waren er natuurlijk prachtige uitzichten vanop de bruggen die ze hadden gebouwd:




We hebben een supergoed weekendje gehad samen. Ik heb er heel erg van genoten én er is iets gebeurd dat voor velen die me kennen een verrassing zal zijn: ik heb m'n allereerste cocktail gedronken op aanraden van de andere twee. Een Piña Colada en ik moet zeggen dat ik het lekker vond maar dat ik het toch wel voelde dat ik het niet gewoon was. Er zijn foto's van maar die heeft Aquelina dus nu kan ik geen bewijzen voorleggen ;)

Nu ga ik alle zoutigheid en strandzand van me afspoelen onder de douche.

Hasta luego!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten